söndag 20 juli 2008

En man på soffan.

Tänk dig att du precis kommit innanför dörren efter att du gått i uppförsbacke hela vägen hem från bussen. Det är väldigt varmt och du går runt i huset för att öppna alla fönster och dörrar du kan hitta. Ingen annan än du själv är hemma och... trodde du ja, för när du ska öppna dörren på baksidan av huset ser du att det ligger en ganska lång okänd man och sover i en av sofforna ute. Vad skulle du göra då?

Jag var själv med om det här igår. Det är helt sjukt!
Såhär fortsätter det iaf:
Jag blev väldigt förvånad och rädd och stängde genast dörren. Jag sprang sedan runt i huset, snabbt som attan, och stängde alla fönster som jag just hade öppnat och låste ytterdörren så att ingen skulle kunnat komma in. Sedan lyfte jag telefonen och ringde pappa. Han var ute med båten så han skulle inte komma hem på några timmar.
Medans jag drog för alla gardiner (så att inte främligen skulle se att någon var hemma om han skulle vakna) ringde jag istället min broder. Han satte sig direkt på sin cykel och skyndade sig till mig. På de ca 20 minuterna, som jag väntade, hann pappa ringa typ 17 gånger och kolla så att inget mera hände. Jag försökte ta det lugnt, men det gick inte för jag var helt uppspelt och halvchockad.
När min brorsa äntligen kom började han gapa och skrika på den okända mannen, så att han skulle vakna. När han hade vaknat började han sluddra om att han var i en båt och att hans mobiladdare var borta. Han var typ helt full och brorsan fick stå där i säkert en kvart och skälla på honom. Han hotade med att han skulle polisanmäla honom för intrång om han inte gick därifrån men mannen svarade typ: "Säg att jag är i båten."
Du förstår alltså, han var helt borta i sin dumma skalle.
Tillslut gick han i alla fall därifrån och när han var borta började jag gapskratta av de fula tankarna att det låg en gubbe på soffan när jag kom hem. Så jävla fult och sjukt! Jag har aldrig varit med om något liknande.

Pappa kollade upp mannen sedan och det visade sig att det har hänt flera gånger att han bara går in och lägger sig på soffan hos de han "känner", om dörren inte är låst, och han har blivit polisanmäld flera gånger för det. Mannen känner inte min pappa men han halvkänner tydligen pappas kompis, lite halvt.

Haha, jag skrattar bara åt det här för det är så sjukt.^^

Inga kommentarer: